Press "Enter" to skip to content

לינת שטח בדרום

איפה אפשר לישון בשטח בדרום הארץ? האם יש כמה מוצרים שאסור לשכוח? יש כל מיני שאלות שמרחפות באוויר בעיקר לאלו שמעולם לא יצאו ללינת שטח ועוד דרום הארץ המרוחק, וזה הזמן לציין כמה טיפים שחשוב להכיר.

איפה אפשר לישון?

בדרום הארץ יש מספר מקומות אפשריים עבור לינת שטח בדרום כאשר החלוקה העיקרית ביניהם היא בין מקומות מוסדרים שיעלו לכם כסף, לבין מקומות חינמיים כגון חניוני לילה בשטח. בדרך כלל חניוני הלילה לא יהיו מסודרים לשינה מלבד מקום יחסית שטוח ומוגן, כאשר אפילו פחי אשפה לא יהיו בהם. מצד שני לינת שטח במקום מסודר כמו חאן, אפילו שהוא עולה כסף, יהיה מסודר יותר עם מקלחות, שירותים, נקודות חשמל, תאורה וכולה. הבחירה ביניהם אינה רק שאלה של תקציב אלא של אופי הלינה והטיול.

מה אסור לשכוח בלינת שטח בדרום?

  • למרות שהדרום הוא המקום הכי חם ויבש שיש בארץ, אסור לשכוח שבלילה הטמפרטורות צונחות משמעותית. אתם חייבים להביא אתכם בגדים ארוכים לשינה כי אם לא אתם צפויים לקום מצוננים וזה עוד במקרה הטוב.
  • כמובן שאסור לשכוח את כל הציוד הנחוץ לשינה כמו שק שינה, מזרן שטח, אוהל תקין וכולה. את האוהל חשוב לפתוח לפני שאתם יוצאים לטיול כי רק כך תוכלו להיות בטוחים שיהיה לכם מחסה לישון בו.
  • דוחה יתושים הוא לא עניין של המלצה אלא מוצר חובה. אם לא יהיה לכם דוחה יתושים אתם תשלמו על כך בעקיצות רבות. מוטב לבדוק גם שהרשת באוהל תקינה ושלמה.
  • אל תשכחו מטען נייד, מצלמה ופנס. לא כדאי לסמוך על הפנס בטלפון כי למרות שהוא נוח ונגיד, יכול להיות שתהיה לכם בעיית סוללה ולכן כדאי שיהיה פנס למקרה חירום.