Press "Enter" to skip to content

כל מה שרציתם לדעת על הפירנאים

נראה כי ותר ויותר ישראלים, בוחרים בשנים האחרונות לצאת אל טיול ברכס הרי הפירנאים. אולם, היכן בכלל ממוקמים הפירנאים, ומדוע הם נחשבים אטרקטיביים במיוחד עבור תיירים מן הארץ ומרחבי העולם כולו אשר שוטפים את האזור בהמוניהם לאורך כל עונות השנה ונהנים מכל הטוב שיש למקום הכל כך קסום הזה להציע לכל אחד ואחת? בראש ובראשונה בואו ונכיר יותר את האזור הגיאוגרפי הייחודי הזה. רכס הפירנאים נמצא כיום על הגבול שבין שלוש מדינות – בין דרום צרפת, צפון ספרד, ובאמצע נסיכות אנדורה הזעירה. מדובר על רכס הרים ארוך במיוחד, אשר נמצא כמעט לכל אורך הגבול שבין צרפת לספרד, ואורכו משתרע על פני יותר מ – 430 קילומטר. גובהו של הרכס מגיע עד לכדי 3 ק"מ מעל הים, והוא נחשב לגדול והמרכזי ביותר אירופה. מכאן כמובן – אפשר למצוא בתוכו שפע של אטרקציות תיירותיות ייחודיות.

נהדר לכל המטיילים

מה שמאפיין מאד את רכס הפירנאים, היא העובדה שנראה שמדובר על אזור גיאוגרפי, שניתן למצוא בו מטיילים מכל הסוגים. החל ממטיילים בודדים שמחפשים את המסלולים המאתגרים ביותר, דרך זוגות שמחפשים חופשה רומנטית מנותקת מההמולה של הערים הגדולות, ועד למשפחות שרוצות לצאת לטיול חווייתי ומדהים, עם שפע של אטרקציות לכל המשפחה, ומסלולים שמתאימים לכל הגילאים. בעצם, בשטח העצום של הפירנאים, התפתחה כיום תיירות ענפה במיוחד, עם שפע של שירותים – החל מאפשרות לצאת לטיולי ג'יפים רכובים, דרך שיט קיאקים באזור, טיפוסי הרים, וזאת לצד מסעדות, פאבים, מועדונים, שירותי לינה מכל סוג, אפשרות להשכרת אופניים והשכרת רכב, ועוד ועוד שירותים ודברים ייחודיים שכולם מרוכזים באזור אחד.

מתי אפשר לצאת?

אזור הפירנאים הוא גבוה יחסית, ויש לקחת בחשבון בפסגות הגבוהות ביותר, קר מאד במשך רוב חודשי השנה, והשלג איננו נדיר בחלק ניכר מהפסגות. עם זאת, יש הבדל משמעותי מאד לעתים בין החלקים התחתונים של הפירנאים לבין החלקים העליונים, כך שגם חופשה בחורף, יכולה להיות חווייתית, כל עוד לא נכנסים לסופות השלג.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Be First to Comment

כתיבת תגובה